W przypadku billboardu masz tylko kilka sekund na komunikację z odbiorcami. Nie trzeba więc nawet wspominać, że musi on zawierać wyraźny przekaz, a także być czytelny. Nawet najlepszy projekt będzie bezwartościowy, jeśli nikt nie będzie mógł go dostrzec.
Aby mieć wyraźny i czytelny billboard musisz pamiętać o kilku złotych zasadach:
Jedną z bardzo interesujących rzeczy w projektowaniu billboardów i reklamie jest to, że daje Ci możliwość bycia tak kreatywnym, jak chcesz, korzystając z miejsca, w którym chcesz go umieścić. Zawsze możesz użyć projektu billboardu, aby dokładnie określić, co robi Twoja grupa docelowa, wykorzystując geografię i demografię obszaru. Na przykład możesz określić większość populacji zamieszkującej obszar, na którym chcesz umieścić swoje billboardy i użyć tego do stworzenia projektu, który bezpośrednio komunikuje się z tą konkretną społecznością. Można to zrobić, wykorzystując lokalną „osobowość”, historię itp., dodając humoru do tekstu, projektu lub dostosowując projekt billboardu w oparciu o to, dokąd jadą odbiorcy.
Wszystkie te rzeczy bardzo pomagają w tworzeniu wizualnego projektu billboardu. Nie możesz tego zrobić bez odpowiedniego wezwania do działania w reklamach, niezależnie od rodzaju medium, którego używasz do komunikacji z odbiorcami. W końcu jest to przycisk wyzwalający, dzięki któremu Twoi docelowi odbiorcy stają się Twoimi lojalnymi klientami; środek do osiągnięcia celu końcowego.
Na przykład sprytne wezwanie do działania lub slogan, taki jak „rozciągnij nogi za 2 km”, może naprawdę pomóc wyróżnić się projektowi billboardu i sprawić, że zgromadzi się niezły tłum przed jakąś gastronomią.
Możesz podać numer telefonu, pod który chcesz zadzwonić, witrynę internetową do odwiedzenia lub aplikację do pobrania, ale musisz zaoferować następny krok.
A ponieważ wyjaśniliśmy już w pierwszym punkcie, że przekaz musi być krótki i prosty, musisz upewnić się, jak chcesz pokazywać swoje wezwanie do działania na billboardzie. Nie możesz mieć całej przestrzeni zaśmieconej tekstami. W związku z tym musisz zdecydować, które z tekstów są ważne, aby używać ich w odważny i wyróżniony sposób. Tekst wezwania do działania jest z pewnością celem końcowym, więc na pewno jest ważny.
Jedyną rzeczą, która odróżnia zwykły produkt od dobrze znanej marki, jest „spójność”. O to także będziesz musiał zadbać przy projektowaniu billboardów, ponieważ jest to część Twojej strategii budowania marki. Korzystanie z pewnych stałych elementów w projektach może pomóc odbiorcom natychmiast przypomnieć sobie reklamę; bez względu na to, gdzie to widzą. Oznacza to, że używając swojego logo na billboardzie, używaj w jakiś sposób kolorów swojej marki, używaj tych samych typów czcionek w tekście itp.
Łatwo jest spojrzeć na billboardy i pomyśleć o nich jako o czystej karcie do kolejnego planu marketingowego. Musisz jednak upewnić się, że projekt billboardu również wniesie wartość do ogólnego planu marketingowego, dopasowując się do Twojej układanki marketingowej. Musisz upewnić się, że projekt billboardu pasuje do Twojej marki na innych platformach, takich jak cyfrowe, gazety, czasopisma lub telewizja, w taki czy inny sposób.
Zapewnienie ciągłości między różnymi punktami reklamowymi jest tak samo ważne, jak same reklamy. Wcześniej przedstawiliśmy kilka faktów na temat projektowania billboardów i reklamy, z których jeden dotyczył ich opłacalności. Tak więc, jeśli uważasz, że zlecenie usług projektowych wyspecjalizowanej agencji spaliłoby Ci kieszenie, nie musisz się wcale martwić. Kilkaset dodatkowych dolarów wydanych na profesjonalnie zaprojektowany billboard powinno być warte rozważenia pułapek projektowych, które mogą zaszkodzić konwersjom z reklamy lub, co gorsza, zaszkodzić reputacji Twojej firmy.
Profesjonalny grafik wiedziałby bardzo dobrze, jak wykonać i uwzględnić wszystkie niezbędne elementy projektu billboardu, o którym mówiliśmy powyżej. Począwszy od typów i rozmiarów czcionek, palety kolorów, grafiki wizualnej itp.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Kate Trysh, źródło: unsplash.com